dinsdag 1 maart 2016

ALS JE HAAR MAAR GOED ZIT

Heb in het begin  de douchedag al eens beschreven. Dan wordt ook altijd het haar gewassen, maar omdat ik vaak letterlijk met de handen in het haar zit en het ook nog snel groeit zijn er dagen dat mijn coupe best een hoog Madam Mikmak gehalte heeft.
Er zijn diverse producten in de handel om dat in te tomen, maar ben met geen van allen vrienden geworden door de jaren heen.

Toen ik een jaar of dertig was verdween mijn natuurlijke slag en wilde dat  nu zelf gaan creëren.
Er werd een elektrische stylingsborstel aangeschaft en zo zou ik die klus wel even klaren.
Haar erom wikkelen, even warm laten worden en dan weer terug...simpel....niet dus. Dat ding zat verstrikt en ik kon zelf niets zien, want was natuurlijk met een pluk haar van de achterkant begonnen. Kon de tang ook niet loslaten want dat was erg pijnlijk door al die trekkende haren. 
Er was niemand thuis dus belde ik mijn achterbuurmeisje. Deze lag dubbel van het lachten toen ze me daar zag staan. 
Het duurde even voor ze was bijgekomen en daarna kon er gewerkt worden aan mijn verlossing. De schaar kwam er uiteindelijk aan te pas . Heb hem nooit weer gebruikt.

Toen  besloten wat warm water rollers te kopen, dat kon niet fout gaan....dacht ik. Hier zouden mijn haren niet in verstrikt raken.
Dat klopte ook wel, had een prachtige bos naderhand. Had alleen de rollers er verkeerd ingedraaid en alle  krullen  liepen van achter naar voor en  aan de zijkanten naar buiten...grrrr..onder de kraan en ook deze verdwenen in een la.
Dan  af en toe maar een permanentje.
Op een gegeven moment was dat ook niet echt meer "in"  en  ik liet het maar voor wat het was.

Jaren later kwam er weer zo'n "wat moet ik met dat kapsel" periode en  bij de kapper deden ze er altijd wat gel in, dan kwamen de laagjes mooi uit.
Kocht een flesje  gel spray in zo'n verstuiver , maar wat ik ook deed, de "net van de kapper look" was na een wasbeurt niet terug te toveren.
Het flesje bleef  op een plankje bij de spiegel staan.

Werkte  in die tijd  net bij een klein fabriekje en  op een dag versliep ik me, dat was me nog nooit overkomen. Vlug een waslap om de snoet, tanden poetsen  en snel naar beneden ( dat kon toen nog),haren kammen en wat deo. 
Was in die tijd ook niet voor spuitbussen dus dat zat ook in een verstuiver.
Psss....psss onder beide oksels en klaar....maar iets voelde  niet goed..mijn kleding plakte er aan vast.
Jakkes....had in de haast de gel spray gepakt.
(Zat er tenminste nog iets goed)
Warm water gepakt, maar dat smeerde alleen nog maar meer uit.
Dan maar snel onder de douche en nadien het juiste flesje pakken. Broodtrommel  mee en weg. Was maar een half uurtje te laat. 
Moet er nu  niet meer aan denken, ben al moe van het herbeleven.

Mijn kapster weet inmiddels ook dat er na het aanbrengen van leuke kleurtjes, verder niets in mijn haar moet.Zij mag het nog even föhnen , maar mijn haar moet na het wassen gewoon  zitten zonder kunstgrepen. 
Wel heb ik  op aanraden een schuimversteviger gekocht, zonder parfum. Nu kan ik met mijn handen in het haar zitten, even kneden en klaar.
Op deze manier kan ik de tijd overbruggen  naar mijn volgende afspraak en ben zelf al weer benieuwd naar het nieuwe kleurenpalet. Ik gebruik die kleuren om mijn gemoed te verbergen of juist te versterken. 
Als je haar maar goed zit !!!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten